Prin Ordinul nr. 32 din data de 06.02.2023 al Președintelui Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate, Spitalul Județean de Urgență Dr. Constantin Opriș Baia Mare a fost încadrat în categoria a II-a de acreditare, de la categoria a V a deținută anterior.
Acreditarea, este un proces complex, care presupune eforturi suplimentare considerabile din partea echipei pentru a menține siguranța pacientului la cel mai înalt nivel. Sunt procese pe care pacientul nu le vede, dar se văd din cei peste 1000 de indicatori de calitate monitorizați zilnic. Procedura de evaluare a urmărit îmbunătățirea calității serviciilor din cadrul spitalului, vizând existența unui demers sistematic din partea conducerii spitalului prin care să fie reduse disfunctionalitățile de natură medicală sau nemedicală. Acreditarea este valabilă pentru o perioadă de cinci ani și reprezintă un proces prin care trebuie să treacă toate spitalele publice, pentru a intra în relații contractuale cu Casele de Asigurări de Sănătate.
Pentru noi, acest proces de auto-evaluare este esențial și reprezintă angajamentul nostru față de pacient, de a oferi un serviciu medical performant, calitativ și sigur.
Obţinerea acreditării reprezintă munca în echipă a întregului colectiv din cadrul spitalului, o încununare a eforturilor și proiectelor pe care le derulăm cu susținerea Consiliului Județean Maramureș, implicare și dăruire. Rezultatele se văd și din gradul de satisfacție al pacienților care ne felicită pentru munca în echipă a unității noastre, pentru profesionalism și dedicare, fapt pentru care mulțumim tuturor, de la medicii șefi de secție, compartimente, laboratoare, medici, asistente șefe, asistente medicale, șefi servicii și birouri administrative, personal administrativ și auxiliar. Acreditarea confirmă că avem competențe și că dispunem de resursele umane și materiale necesare în vederea acordării serviciilor medicale oferite de specialitățile din structura spitalului. Astfel, pacientul poate avea încredere în legitimitatea și calitatea serviciilor oferite.