Pasagerii care călătoresc cu companiile aeriene americane beneficiază deja de acces la Wi-Fi pe 66% din milele zburate, față de o medie mondială de 24%, potrivit datelor furnizate de firma Routehappy. în Europa, însă, adoptarea unor servicii de Internet de tip ground-to-air este mai dificilă decât în SUA, din cauza numărului de țări din regiune, în timp ce serviciile de Internet pe bază de satelit s-au dovedit prea scumpe pentru zborurile pe distanțe scurte. În condițiile în care numărul sateliților plasați pe orbită este în creștere, fapt care duce la scăderea costurilor, iar companiile aeriene sunt din ce în ce mai conștiente de posibilitățile de a face bani, prețul nu mai constituie un obstacol de netrecut, susțin analiștii.

Lufthansa, Air France-KLM, Ryanair și Vueling sunt o parte dintre principalele companii aeriene europene care vor să ofere Wi-Fi la bordul zborurilor pe distanțe scurte, urmând exemplul dat de compania low-cost Norwegian, care oferă Internet gratuit la 74 din cele 76 de avioane Boeing 737 din flota sa.

Pe lângă faptul că îi pot taxa suplimentar pe pasageri pentru faptul că urmăresc emisiuni TV și ascultă muzică pe dispozitivele lor mobile în timpul zborurilor, companiile aeriene pot utiliza conectivitatea la bord pentru a le oferi acestora posibilitatea de a face cumpărături și rezervări la restaurante și hoteluri, în colaborare cu firmele de publicitate și partenerii.

"Nicăieri altundeva nu ai o asemenea audiență captivă, despre care știi absolut totul — și ce gen de publicitate ar trebui să le oferi — decât în cazul celor care merg cu avionul", a declarat Robin Cole, vicepreședinte la Global Eagle Entertainment, care oferă Wi-Fi prin satelit companiilor aeriene Norwegian și Southwest.

Global Eagle, împreună cu grupul Orange, urmează să demareze în curând un sistem pe bază de plată la bordul a două avioane A320 aparținând Air France și crede că oportunitățile generate de internetul wireless ar putea crește veniturile industriei cu sute de milioane de dolari pe an.

Consultantul AT Kearney, Rene Steinhaus, crede că oportunitățile de venituri atrag atenția industriei transportului aerian din Europa, iar companiile low-cost se mișcă foarte rapid.

"Există o logică să ai Wi-Fi la bord, chiar și în Europa", a apreciat Steinhaus.


Preluare: AgerPres

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și