AEP readuce în atenţia competitorilor electorali această obligaţie în contextul în care, luni, au rămas definitive candidaturile şi mai sunt doar trei zile în care se mai pot înregistra mandatarii financiari.

Într-un comunicat transmis AGERPRES, AEP reaminteşte că, potrivit legislaţiei electorale în vigoare, fiecare partid politic, alianţă politică şi organizaţie a cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din data de 27 septembrie, individual sau într-o alianţă electorală, precum şi fiecare candidat independent au obligaţia de a-şi desemna un mandatar financiar coordonator la nivel central, respectiv câte un mandatar financiar la nivelul fiecărui judeţ, sector al municipiului Bucureşti şi la nivelul municipiului Bucureşti.

"În cazul în care partidul politic, alianţa politică, organizaţia cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale sau candidatul independent, după caz, participă la alegeri doar într-o unitate administrativ-teritorială, desemnează un singur mandatar financiar, care va avea calitatea de mandatar financiar coordonator. Candidatul independent va desemna un singur mandatar financiar, care va avea calitatea de mandatar financiar coordonator. Precizăm că înregistrarea mandatarului financiar coordonator are o importanţă majoră în asigurarea transparenţei operaţiunilor financiare derulate de către competitorii electorali, evidenţiată prin deschiderea contului bancar de campanie prin care se desfăşoară toată activitatea finanţată în campania electorală, prin depunerea Raportului de venituri şi cheltuieli electorale (raport necesar validării mandatului/mandatelor) şi prin depunerea tuturor cererilor şi documentelor justificative în scopul obţinerii rambursării sumelor cheltuite", precizează AEP.


Preluare: AGERPRES

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și