Însă, aceste reacții vor avea ca scop identificarea și utilizarea algoritmului ca să arate utilizatorilor știri și postări ce au mai multe reacții de furie.

În culise, Facebook a programat algoritmul care decide ce văd oamenii în fluxurile lor de știri pentru a folosi emoji-ul de reacție ca semnale pentru a împinge conținut mai emoționant și provocator – inclusiv conținut care poate să-i enerveze.

Începând din 2017, algoritmul de clasare al Facebook a tratat reacțiile emoji ca fiind de cinci ori mai valoroase decât „like-urile”, arată documentele interne. Teoria era simplă: postările care au provocat multe emoji-uri de reacție au avut tendința de a menține utilizatorii mai implicați, iar menținerea utilizatorilor implicați a fost cheia afacerii Facebook, transmite The Washington Post.

5 puncte pentru furie, 1 punct pentru like

În cadrul unui comitet privind reglementarea rețelelor sociale, o fostă angajată Facebook, Frances Haugen, a declarat că Facebook agravează ura dintre oameni.

„Mânia și ura sunt cea mai ușoară modalitate de a crește pe Facebook”, a declarat Haugen

Algoritmul Facebook privind interacțiunea cu postările, reacțiile cu emoji-ul Angry ar primi 5 puncte în cadrul postării, iar cele de Like ar valora doar 1 punct. Cu cât o postare are mai multe puncte, cu atât e mai predispusă să-ți apară în news feed. Teoria de 5 la 1 este simplă: postările care au provocat multe emoji-uri de reacție au avut tendința de a menține utilizatorii mai implicați, iar menținerea utilizatorilor implicați a fost cheia afacerii Facebook.

De asemenea, jurnalistul Dan Cadar a transmis prin intermediul emisiunii sale, Zona IT, disponibilă pe YouTube, că Facebook este direct responsabil pentru efectele negative ale democrației în Regatul Unit. Aceste efecte au dus la Brexit. Acesta informații au fost confirmate de către Frances Haugen, de asemenea.

Postările controversate, mult mai predispuse să conțină dezinformare

Favorizarea postărilor „controversate” – inclusiv a celor care înfurie utilizatorii – ar putea deschide „ușile către mai multe spam/abuz/clickbait din neatenție”, a scris un angajat, al cărui nume a fost redactat, într-unul dintre documentele interne.

Avertismentul s-a dovedit prevăzător. Oamenii de știință de date ai companiei au confirmat, în 2019, că postările care au declanșat reacții cu emoji-ul Angry au fost disproporționat de probabil să includă dezinformare, toxicitate și știri de proastă calitate.


Preluare: b1tv.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și