„Pentru îmbunătăţirea conectivităţii în teritoriu, PATJ impune următoarele măsuri – realizarea unui drum expres de legătură a municipiului Baia Mare cu autostrada Transilvania pe ruta Fărcaşa-Jibou-Românaşi, obiectiv realizabil până în anul 2025. Drumul expres va urmări Valea Someşului şi Agrijului, evitând strangularea actuală a traficului în regiunea Mesteacăn. Construirea unei linii ferate noi, de scurt-circuitare, între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei, odată cu tunelul feroviar pe sub Gutâi. Intrarea sa în funcţiune poate reorienta profilul liniei ferate Salva-Vişeu-Sighetu Marmaţiei înspre exploatarea pur turistică, respectiv realizarea unui drum rapid Baia Mare-Sighetu Marmaţiei (cu tunel rutier pe sub Munţii Gutâi), realizare drum expres Baia Mare-Târgu Lăpuş-Năsăud-Bistriţa, realizare drum expres Baia Mare-Satu Mare-Vaja, respectiv reabilitare drum Baia Sprie-Cavnic-Bârsana. PMUD Baia Mare va tine cont de obiecivele PATJ Maramureș, în conturarea unei viziuni durabile asupra mobilităţii la nivelul planificării teritoriale”, se arată în documentul citat.

Singurul proiect finalizat din cele enumerate mai sus este cel privind reabilitarea drumului Baia Sprie-Barsana. Restul au rămas la stadiul de povești așternute pe hartie.

„PMUD Baia Mare prevede următoarele obiective operaţionale, care contribuie la obţinerea prosperităţii economice în municipiu: fluidizarea traficului și eliminarea blocajelor, cu scopul scăderii duratei medii de călătorie, integrarea sistemelor de transport și parcare în conceptul general Baia Mare Smart City”, mai aflăm din documentul supus atenșiei băimărenilor.


Preluare: ZiarMM

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și