Tragedia s-a produs la data de 19.08.2016, în jurul orei 17:15, pe Drumul Național 19 F, între localitățile Băbășești și Odoreu, atunci când un conducător auto, în vârstă de 21 ani, din Baia Mare, județul Maramureş, conducând un autoturism, proprietate privată, pe fondul neadaptării vitezei de deplasare la condițiile de drum, a pierdut controlul asupra direcției de mers, răsturnându-se în afara părții carosabile, în șanțul din partea stângă a direcției sale de mers.

În urma evenimentului, cu toate eforturile depuse de echipajele SMURD prezente la fața locului, a rezultat decesul unui copil de 10 ani și a unei femei de 42 de ani, din Baia Mare, pasageri pe bancheta din spate a autoturismului și rănirea uşoară a conducătorului auto şi a unui alt bărbat de 50 de ani, tot din Baia Mare, pasager în dreapta șoferului.

Audiat de către oamenii legii, șoferul vinovat a relatat în esență că s-au hotărât cu familia să meargă în vacanţă în Ungaria. Cunoscând că distanţa de la Baia Mare la Satu Mare este mai scurtă pe ruta Băbăşeşti, s-au hotărât să se deplaseze pe acea rută.

După indicatorul care arăta limita de 50 km/h care era înaintea unui pod, pur şi simplu s-a trezit cu maşina pe un drum în lucru care nu era semnalizat, moment în care într-o fracţiune de secundă s-a trezit cu maşina în derapaj şi a încercat să o redreseze, dar maşina s-a învârtit, s-a trezit cu maşina sub pod, iar după și-a găsit mama şi fratele morți.

Potrivit concluziilor Raportului de expertiză criminalistică întocmit de Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Timișoara viteza de deplasare a mașinii a fost de circa 116 km/h, iar momentul declanșării stării de pericol iminent îl reprezintă momentul în care autovehiculul a pierdut aderența dintre pneuri și calea de rulare, autoturismul intrând într-un proces de derapare laterală, fapt ce a condus și la pierderea controlului asupra direcției de deplasare de către conducătorul auto, condiții în care inculpatul nu a mai putut intervenii eficient pentru redresarea traiectoriei de deplasare a autovehiculului.

”Putea preveni producerea evenimentului rutier dacă ar fi adaptat viteza de deplasare a autoturismului la condițiile de drum existente în acel moment, astfel încât să aibă în permanență controlul asupra vitezei de deplasare și să poată înscrie autovehiculul în limitele benzii corespunzătoare sensului său de deplasare”, au concluzionat experții.


Preluare: vasiledale.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și